کاهش فشار خون با استفاده از موز
موز دارای خواص فراوانی می باشد و خواص اکثر میوه ها در این میوه خارق العاده موجود می باشد .
. موز به راحتی هضم می شود و به ندرت آلرژی ایجاد می کند و می توان برای درد های قفسه سینه مفید باشد. قند طبیعی موجود در موز(ساکاروز، فروکتوزو گلوکز) به سرعت وارد جریان خون شده در نتیجه موجب بالا رفتن انرژی می شود. ترکیب شیر با موز تقریباً یک غذای کامل به حساب می آید، نه تنها به راحتی می توان تهیه کرد بلکه خوشمزه نیز می باشد. این ترکیب برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند و یا فعالیت دارند جایگزین یک غذای کامل می باشد.
موز از پروتئین بالایی برخوردار، شامل سه اسید آمینه اصلی می باشد. موز و شیر هر دو مکمل یکدیگرند و در روش تغذیه سالم تمامی مواد مغذی مورد نیاز را به بدن می رساند.
یکی از ارزشهای غذایی موز پتاسیم می باشد. پتاسیم شامل یک الکترولیت ضروری می باشد که نه تنها کمک می کند تا PH خون منظم شود بلکه از افزایش حالت اسیدی جلوگیری می کند و با نیروئی که به ماهیچه ها می دهد تا بهتر کار خود را انجام دهند موجب بالا رفتن متابولیسم کربوهیدرات می شود.
فراموش نکنید که موز سرشار از ویتامینB6 است که به سوخت وساز بیش از شصت نوع پروتئین کمک می کند، زمانیکه میزان گلبولهای قرمز در خون افزایش می یابد موجب می شود تا انتقال اکسیژن به ماهیچه ها بهتر صورت گیرد. همچنین( Folat) موجود در موز به بالا رفتن تمرکز حواس و حافظه کمک می کند.
بهتر است فراموش نکنیم که ۱۷% از ویتامینC روزانه خود را می توانیم در این میوه خارق العاده پیدا کنیم همانطور که می دانیم ویتامینC رادیکالهای آزاد را خنثی می کند که این باعث می شود تا بدن شما جوانتر بماند و از حالت Rusting جلوگیری می کند.
همچنین ویتامینC در تولید کلوژن که در ساخت بافتهای ارتباطی نظیر تاندوم و غضروف که به محکم شدن زانوهای شما کمک می کند موثر می باشد.
منیزیم موجود در موز به انتقال انرژی و ترکیب پروتئین کمک کرده و موجب می شود تا شما انرژی خود را بازیافته در نتیجه خستگی روزانه شما برطرف می شود.
موز از فیبرهای فراوانی تشکیل شده که این در کاهش کلسترول، تنظیم قند خون و کاهش بیماریهای قلبی نقش مهمی ایفا می کند و همچنین با کاهش منظم DiarrheaوConstipalion روی دستگاه گوارشی تاثیر مثبتی می گذارد.
بسیاری از مردم در مصرف مکملهای فیبری دچار مشکل هستند اما اغلب آنها می توانند روزی دو عدد موز مصرف کنند.