براي چه افرادي از دست رفتن آب بدن خطرناک تر است؟
 همان طور که مي دانيد اطفال در هر زمينه اي حساس تر از ديگران هستند ، پس در اين خصوص نيز عواقب بدي در انتظار اطفال خواهد بود همچنين افراد مسن و بيمار در خطر زيادي قرار دارند.
دست مي دهد که بايد به هر شکلي جايگزين شود. البته اگر کمتر از 2ساعت و در هواي معتدل ورزش مي کنيد، مشکل خاصي ايجاد نمي شود؛ اما اگر در هواي گرم تمرينات ورزشي خود را انجام مي دهيد احتمالا بايد هر چه زودتر اقدام به جايگزين کردن الکتروليت هاي از دست رفته بدنتان کنيد.
اگر ورزشکار هستيد و ميزان عرق بدنتان نيز بسيار بالاست ، بايد الکتروليت ها را متناسب با سرعت از دست رفتنشان جايگزين کنيد. براي اين منظور، سرمهاي قندي نمکي به کار مي رود که حاوي الکتروليت هايي با غلظت هاي متناسب با از دست رفتن آنهاست و به وسيله ورزشکاران پس از ورزشهاي سنگين مصرف مي شود.
آيا سرمهاي قندي نمکي مي تواند الکتروليت هاي بدن را به نحو موثري جايگزين کند؟
مي توان گفت که گاهي اوقات مصرف اين مواد بهتر از آب است و گاهي نيز اين طور نيست.
وقتي مدت طولاني ورزش سنگين مي کنيد ، کربوهيدرات ها و الکتروليت هاي موجود در اين مواد ، نتايج خوبي را براي بدن شما به همراه دارد؛ زيرا هم تشنگي را برطرف مي کند و هم سبب حفظ آب بدن مي شود و در ضمن انرژي مورد نياز را براي تمرينات بدني تامين مي کند در حقيقت همان اثر مصرف" tORS " را دارد.