غذای سنتی جو دو سر
ایژیا مور(۱۳۸۴/۰۵/۰۴)
غذای سنتی جو دو سر
در زندگی امروز که ساندویچ ها (غذاهای حاضری ) جایگزین غذای اصلی افراد شده رو به غذای ساده سنتی می آوریم که میتواند سلامتی وطول عمر شما را برای مدتها تضمین نماید . این غذای سنتی آرد جو دوسر((oat meal نام دارد که واقعآ میتواند موثر باشد .
خوردن آرد جو (Oat meal) نه تنها فیبرهای مورد نیاز روزانه را به بدنتان میرساند بلکه در کاهش وزن شما نیز موثر می باشد که عامل آن فیبرهای موجود در آرد جو در زمانی که معده شما خالی است می باشد که موجب میشود شما برای مدت طولانی احساس سیری کنید در نتیجه همزمان با کاهش میزان کلسترول در بدن اشتهای شما نیز تنظیم می شود.
آرد جو دوسر علاوه بر ارزش غذایی موجود از فوائد فراوانی برخوردار است که موجب شده یکی از مغذی ترین غذاها به حساب آید .
آرد جو نه تنها بهترین منبع تامین فیبر روزانه به حساب می آید بلکه سرچشمه آهن و ویتامین B می باشد. آرد جو تشکیل شده از یک نوع فیبر قابل حل به نام Beta glucan است .
مطالعات دانشمندان نشان می دهد که Beta glucanمیزان کلسترول خون را کاهش می دهد بدین طریق احتمال بروز ناراحتیهای قلبی با تنظیم میزان قند خون کاهش می یابد که این برای افراد دیابتی بسیار مفید میباشد .
مطالعات انجام شده بر روی گردش خون ۲۲۰۰۰ نفر فنلاندی نشان داد که تنها با افزایش۳ گرم فیبر قابل حل در غذای روزانه آنها به میزان ۲۷% احتمال مرگ بر اثر ناراحتی قلبی در آنها کاهش یافته است.
حال میدانم که شما خواهید گفت چرا حریره جو دو سر ؟ چرا چیزی دیگر با مزه بهتر نه؟
آن دسته از افرادی که تا به حال کاسه حریره جو دو سر را در صبحانه نهار و یا شام خود نداشتند مایوس نشوند چرا که هنوز هم دیرنیست.
ظرف حریره دو سر شما لزوما تنها حریره جو دو سر نیست شما میتوانید آن را با دارچین و یا جوز هندی مزه دار کنید. کشمش و یا هر نوع میوه خشک نظیرتکه هائی ازموز خشک شده،ّتوت فرنگی ، سیب ویا توت تازه به آن اضافه کنید و در آخر مقدار کمی شکر قهوه ای (شکرخام) یا عسل و کمی شیر یا ماست ، حال کاسه حریره جو دو سر شما با تمامی حبوبات برابری می کند، مطمئن باشید .
نظر شما راجع به کلوچه های خوشمزه کشمش باآرد جو و یا مافین (کیک کوچک) تمشک باآرد جو چطور است؟ به هنگام پختن نان می توانید کمی آرد جو دو سر به آن اضافه کنید و همچنین میتوانید با اضافه کردن آرد جو به تکه های گوشت آن را مزه دار کنید در حالی که اصلا وجود آن را احساس نخواهید کرد.
اصلا مهم نیست که شما چطور آن را استفاده کنید بیشتر از این غله مغدی مصرف کنید .و از امروز خوردن آن را شروع کنید.