غذاهاي در مانگر  پوست

: حاوي مواد مغذي است كه به حفظ ساختار پوست و بهبود زخمها كمك مي كند . هم چنين براي در مان جوش غرور جواني و آفتاب سوختگي و تب خال موثر است . مهم ترين مواد مغذي آن ويتامين Eاست و روغن حاوي اسيدهاي چرب با يك باند دو گانه مي باشد .                             گوشت قرمز : حاوي مواد مغذي است كه به كاهش التهاب كمك مي كند و باعث بهبود زخم مي شود هم چنين براي سوختگي و رنگ پريدگي پوست ( نا شي از كم خوني ) مفيد مي باشد . مهم ترين مواد مغذي گوشت قرمز پروتئين و آهن است .   

تخم آفتابگردان : به بهبود پوستهايي كه خشك ، خشن و پوسته پوسته مي شوند كمك مي كند و براي اگزما ، پوست كم آب و زخمهاي خشك مفيد است . مهم ترين مواد مغذي آن اسيدهاي چرب امگا 6 ، روي و ويتامين  Eاست .         

مركبات ترش : در ترميم بريدگيها ، خراشيدگيها و حفظ ساختار كلاژن ( پروتئين مسئول ، نرمي صاف و هموار بودن پوست ) مفيد است و باعث بهبود پوست آسيب ديده ، پوست فرو نشسته و چين و چروك خورده ميشود . مهمترين ماده مغذي مركبات ويتامين Cاست .      

سيب زميني شيرين : به بهبود زخمها و از بين رفتن جاي زخم كمك مي كند و پوست را در برابر آفتاب سوختگي حفظ مي كند . و براي در مان جوش غرور جواني و بريدگي مفيد است . مواد مغذي سيب زميني، بتا كاروتن ، ويتامين Cو Eميباشد .

گوشت بوقلمون : حاوي اسيدهاي آمينه است كه  رشد ويروسها را كاهش مي دهد . ميزان حساسيت زايي خيلي پايين دارد وبراي ا فرادي كه رژيمهاي غذايي انحصاري دارند مفيد است اين گوشت همچنين براي بهبود زخمها و سوختگي و تب خال و اگزما مفيد است . مهمترين ماده مغذي آن نوعي اسيد آمينه بنام ليزين است .               

انواع ماهي : محتوي اسيدهاي چربي هستند كه التهاب را كاهش ميدهند و خاصيت ضد آبي پوست را بهبود ميبخشند مصرف ماهي براي بعضي از انواع خشكي پوست ،پوريازيس و التهابها مفيد استو مهمترين ماده غذايي آن اسيد چرب امگا 3 است .   

ذغال اخته : غني از آنتي اكسيدانهايي است كه به تقويت مويرگهاي خوني و فيبرهاي كلاژن كمك ميكند . اين ماده براي پوست آفتاب سوخته و تاخير در فرايند پيري مفيد است . مهمترين ماده مغذي ذغال اخته آنتو سايندريس است .

دانه كتان  ( بذرك ) : بر حفظ رطوبت ، مهوار و نرم بودن پوست و كاهش الهتاب كمك مي كند و براي بيماري پوريازيس و خشكي پوست نيز مفيد است . مهمترين ماده مغذي آن اسيدهاي چرب امگا 3 و امگا 6 و ويتامين Eاست .

هويج : باعث حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشيد ميشود و به محو شدن جاي زخم كمك مي كند و براي در مان جوش غرور جواني ، بريدگي ، خراشيدگي و آسيب هاي ناشي از نور خورشيد مفيد است . مهمترين ماده مغذي آن بتاكاروتن است .                                               جگر : محتوي مواد مغذي است كه به بهبود و نوسازي پوست كمك مي كند و براي پوريازيس ، بهبود زخم و محو شدن جاي جوش غرور جواني مفيد است . مهمترين ماده مغذي آن ويتامين Aاست .   

غذاهايي كه مصرف آنها بايد محدود شوند

قهوه : كافئين موجود در قهوه مضر است  نوشيدن مقادير زياد قهوه به صورت منظم باعث كم آبي ميشود كه تظاهرات آن روي پوست ، به صورت خشكي و عدم انعطاف پذيري آن است