مصرف ماهي در بهبود آرتروز موثر است

مصرف ماهيهاي روغني در بهبود بيماريهاي التهابي چون آرتروز مفاصل مؤثرست.

نتايج بررسي‌هاي پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان مي‌دهد گروهي از اسيدهاي چرب كه از اسيد چرب امگا 3 توليد مي‌شود با جلوگيري از مهاجرت سلولهاي ايمني، از بروز واكنشهاي ايمني نسبت به بافتهاي خود بدن مانند بافت عضروفي مفاصل جلوگيري مي‌كنند.

از آنجا كه ماهي‌هاي روغني مانند ماهي آزاد و قزل‌آلا اصلي‌ترين منابع چربي امگا 3 در طبيعت هستند پژوهشگران مصرف مقادير كافي ماهي را در رژيم غذايي براي بهبود آرتروز توصيه مي‌كنند.

عسل و ميوه‌هاي مغز دار در كاهش جربي خون موثر است

مصرف عسل و ميوه‌هاي مغزداري چون پسته، فندق و گردو باعث كاهش كلسترول خون مي‌شود.

افرادي كه مي‌خواهند كلسترول خون خود را كاهش دهند بايد عسل، بادام، پسته، فندوق و گردو را هم به ميوه‌ها و سبزي‌هاي رژيمي خود اضافه كنند.

نتايج تحقيقات نشان داد كه عسل حاوي مقادير زيادي آنتي‌اكسيدان است و مانند اسفناج، سيب، پرتقال و توت فرنگي مي‌تواند با راديكالهاي آزاد توليد شده در بدن كه به سلول‌ها آسيب مي‌رساند مبارزه كند.

در اين بررسي 25 مرد 18 تا 68 ساله به مدت پنج هفته آزمايش شدند و در اين مدت هر يك از آنها روزانه 4 قاشق غذاخوري عسل كه در يك ليوان آب حل شده بود، ‌خوردند و پس از پايان پنج هفته مشخص شد كه سطح آنتي اكسيدانها در خون اين افراد نسبت به پيش بالاتر رفته و ميزان كلسترول آنها كمتر آمده است.

در مطالعه ديگري هم نشان داده شد كه مصرف ميوه‌هاي مغزدار مثل بادام با اين كه خودشان حاوي چربي هستند ولي چون چربي آنها از نوع چربي غير اشباع است، باعث كاهش ميزان كلسترول بد يا LDL شده، در نتيجه خطر بيماريهاي قلبي را كاهش مي‌دهند.

كمپرس چشم با آب نعناي تازه از سياهي دور چشم پيشگيري مي‌كند

سياهي دور چشم از جمله مشكلاتي است كه دامن‌گير بسياري از افراد است.

سياهي دور چشم گاهي به سبب سوءتغذيه يا خوردن غذاها و خوراكي‌هايي كه ويتامين و مواد معدني مورد نياز بدن را تأمين نمي‌كنند يا خستگي مستمر، بوجود مي‌آيد.
كارشناسان براي از بين بردن سياهي دور چشم توصيه‌هاي مفيدي را ارائه كرده‌اند كه از جملة آن مي‌توان به شست‌وشوي دورچشم با آب گرم و سرد، كمپرس كردن دور چشم با آب نعناي تازه، گذاشتن خيار و سيب‌زميني دور تا دور سياهي چشم اشاره نمود.
علاوه بر اين، چرب نمودن دور تا دور سياهي چشم با مخلوطي از نصف قاشق روغن بادام و يك چهارم قاشق آب ليموترش نيز بسيار مفيد است.

نوشيدن زياد آب نيز راهي براي نجات يافتن از سياهي دور چشم است.