تقويت كننده مو

استفاده از جوشانده غليظ آويشن شيرازي و ماليدن آن  به سر، باعث تقويت پياز مو مي شود و از ريزش آن جلوگيري مي کند.  استفاده از روغن گل نسترن و روغن گل هميشه بهار براي موهايي که ريزش دارند بسيار مفيد مي باشد.  روغن زيتون را با روغن اوکاليپتوس به نسبت هاي مساوي مخلوط نماييد و سپس آن را به سر خود ماليده و بگذاريد تا 2 ساعت بماند و سر را با آن ماساژ داده و بعد بشوييد. اين عمل از ريزش مو جلوگيري مي کند.

پودر حنا، انگور، شير دلمه شده و آب ليمو  را با هم مخلوط نماييد و بر روي مويتان بگذاريد. پس از 1 ساعت با يک نوع شامپوي ملايم سرتان را بشوييد. 

از مخلوط گل اقاقيا و صابون (Soap nut) و انگور خميري درست کنيد . مي توانيد از اين مخلوط به عنوان يک شامپوي گياهي تقويت کننده بسيار موثر استفاده کنيد. مخلوط گل مرواريد ، انگور، نارگيل، بادام، زيتون را بر روي موهاي خود بگذاريد. پس از 10 الي 15 دقيقه موهايتان را بشوييد . (براي موهاي ضخيم و تيره)

از خيار و پرتغال و آب ليمو و حنا مخلوطي درست کرده و بر روي موي خود بگذاريد. پس از 10 الي 15 دقيقه سر خود را بشوييد. اين مخلوط را مي توانيد بعنوان يک سفيد کننده گياهي(دکلره کننده) استفاده نمائيد.

ژل آلوورا، روغن کرچک و روغن زيتون را مخلوط کرده سپس بر روي موي خود بماليد . اين مخلوط براي پوست شما  بسيار مغذي است . پس از ماليدن بر روي پوستتان مي توانيد اثرات معجزه آسا آن را مشاهده کنيد. قبل از حمام با روغن کنجد موهاي خود را ماساژ دهيد. بعد سر خود را بشوييد.  استفاده از عصاره ترب در قسمتي که موي سر ريخته است براي رشد مجدد آن بسيار  مفيد است.

مقداري برگ هاي تازه يا خشک  گزنه را با مقداري برگ تازه يا خشک گلپر در شيشه اي بريزيد و به آن 1 ليتر الکل 90 درجه اضافه کنيد و در آن را محکم ببنديد و در آفتاب قرار دهيد. بعد از گذشت 15 روز  آن را صاف کرده و درشيشه اي ديگر بريزيد. 3 قاشق سوپخوري از اين تنطور را در 250 سي سي آب ريخته و صبح و شب به سر خود بماليد و نتيجه آن را خودتان مشاهده کنيد.

شيره شاهي آبي را با الکل 70 درصد مخلوط نماييد و بگذاريد تا سه ساعت بماند و بعد با اين عصاره پوست سر را 2 يا 3 بار در روز مالش دهيد، اين محلول در متوقف کردن ريزش موها و روياندن مجدد آن بسيار موثر است.

12 تا 15 گرم جوانه تازه گردو را در 300 گرم پيه بپزيد. پماد را خوب بکوبيد و به هم بزنيد. اين پماد را مي توان به مدت چندين هفته در ظرف کاملا در بسته و جاي خنک نگه داشت. و پس از شستن سر با شامپو قشر نازکي از اين پماد را براي مدت طولاني روي موها بکشيد. 

لوسيون مخصوصي جهت جلوگيري از ريزش مو به کار مي رود. جهت تهيه آن دو مشت از ريشه تازه باباآدم و يک مشت ريشه گزنه را خرد کرده و در يک و نيم ليتر الکل (روم ) بريزيد. پوست سر را با اين مخلوط مدت زيادي ماساژ دهيد.

لوسيون بولاغ اوتي ( آب تره) جهت جلوگيري از ريزش مو بسيار مفيد است. براي تهيه آن 100 گرم از بولاغ اوتي را در 100 گرم الکل بريزيد و در صورت امکان جهت تشديد تاثير آن، مقدار 20 گرم قان به آن اضافه کنيد و هر روز يک بار، پوست سر را با آن ماساژ دهيد.

جهت جلوگيري از رويزش موهاي سر، جوشانده از پوست درخت قان تهيه مي شود و چند قطره از اشک ساقه آن را نيز به جوشانده مي افزايند و پوست سر را با آن ماساژ مي دهند.

دو مشت از گل و برگ تازه و دانه هاي لادن را با دو عدد برگ گزنه و سه عدد برگ شمشاد کوبيده، مدت دو هفته در يک ليتر الکل 90 درجه قرار دهيد بعد آن را صاف کرده، پوست سر را با اين مايع به شدت ماساژ دهيد. 

کلم را پخته به صورت ضماد  بر پوست سر قرار دهيد و يا با محلول جوشانده غليظ برگ کلم، موها را ماساي دهيد اين محلول براي بر طرف کردن ريزش موي سر بسيار مفيد است.

براي رويانيدن مويي که بر اثرداءالثعلب (پسودزيازيس) ريخته است، روش زير بسيار مفيد است. گرد فلفل سياه را با پياز و نمک به صورت خمير نرمي تهيه نموده و بر روي قطعه پارچه اي قرار داده و به شکل ضماد، در محل مورد نظر بگذاريد. اين عمل را الااقل روزي يک مرتبه تکرارنماييد تا نتيجه مطلوب حاصل شود.