غذاهايي كه در رژيم کودک بايد از خوردن آن اجتناب شود :

هر گونه تغيير در رژيم غذايي كودك نبايد بدون راهنمايي و مشورت با پزشك يا متخصص تغذيه انجام گيرد .

حذف غذاهاي مهم از رژيم غذاي ، منجر به كمبود مواد مغذي ضروري ميشود .

قند و مواد غذايي حاوي قند مثل بيسكوئت ، كيك ، شيريني ، شكلات ،  و نوشابه ها ي شيرين موجب افزايش سريع قند خون مي شو د. اين فرايند مي تواند منجر به بروز بيش فعالي در بعضي از كودكان ميشود .

بادام ، سيب ، زرد آلو ، كشمش ، آلو ، آلو بخارا ، پرتقال ، توت ، گوجه فرنگي و خيار حاوي ساليسيلات طبيعي هستند كه ماده اي شبيه به آسپيرين است و لازم است از رژيم غذايي كودكان بيش فعال تا حد ممكن كاسته شود هر گاهي اوقات حذف شود ( اين ماده به ويژه در بادام ، سيب و زرد آلو زياد است )

تارترازين : رنگ غذايي نارنجي است كه به صورت رنگ غذايي افزودني مصرف مي شود تار ترازين ممكن است در بيش فعالي موثر باشد . تارترازين در مواد زير وجود دارد : غذاهاي آماده بسته بندي شده ، آدامس ، شكلات ، افشرده ليمو ، سسهاي آماده ، همچنين كنسرو شده كنسرو نخود فرنگي ، بادام ساييده شده ، نوشيدنيهاي كربنات  ولو كيكهايي كه بصورت بسته بندي شده به فروش مي رسد حاوي تارتازين است .

اسيد بنزو ئيك : مادهاي افزودني است كه ممكن است در ايجاد بيش فعالي موثر باشد از اين ماده بمنظور محافظت و سالم نگه داشتن مواد غذايي آماده استفاده مي شود در بسياري از غذاهاي آماده مانند مرباها ، سسها ، دسرها و شربتهاي طعم دهنده ،‌پوره ميوهها ، آب ميوه ها و ماهي هاي كنسروي  خوابانده شده در سركه و نمك و تر شيها يافت مي شود

نوشابه هاي گاز دار : حاوي مقادير زيادي فسفر هستند كه اين ماده قادر است تعادل مقدار كلسيم و فسفر بدن را بهم زده و منجر به بيش فعالي شود .

قهوه ، چاي ، كولا و ساير نوشيدنيهاي حاوي كافئين ممكن است علائم بيماري را تشديد كنند .

نكته : مصرف تركيبات روغن ماهي در هنگام غروب در شرايط باليني و مورد آزمايش قرار گرفته و ديده شده است كه اثر مفيدي در خصوص كاهش علائم بيش فعالي در كودكان دارد و در كودكاني كه به علت بيش فعالي در حركات خود مهارت و ظرافت ندارند به كاهش اين علائم كمك كرده است.