درمان چاقي موضعي

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!؟ ، اين مسئله دغدغه بسياري از دختران و زنان است. بيشتر آقايان ميانسال هم به دنبال راهي هستند تا شکم خود را کوچک کنند ولي در غذا خوردنشان تغيير ندهند.

آيا امکان پذير است؟ راه حل چيست؟

با خوردن غذاهايي که محتواي کالري آنها بيش از نياز بدن ما باشد، اين کالري اضافي به صورت چربي در مناطق سينه، شکم و رانها جمع شده و گاه به صورت گره هايي در زير پوست احساس مي شود نظريات متفاوتي در مورد چگونگي انباشته شدن چربي وجود دارد. بعضي از دانشمندان عقيده دارند اين چربي ها به صورت ساده در بين بافتهاي پيوندي ذخيره مي شوند که در سايت علمي DrMirkin.com به اين مطلب اشاره شده است و ديگران بر اين عقيده اند که چربي ها به صورت گلوله هايي هستند که علاوه بر چربي داراي آب و مواد زائد مي باشند و محيط مناسبي براي رشد ميکروبها به شمار مي روند که به آساني و با رژيمهاي لاغري معمولي نيز تحليل نمي روند. در تأييد اين ادعا مي توانيد به مطالبي که در سايت cellasan.nu در رابطه با سلوليت * (چربي اضافي) آورده شده مراجعه کنيد.

· چاقي هاي موضعي حتي در سنين 13 يا 14 سالگي هم ديده مي شوند ولي با شروع قاعدگي در زنان و ترشح بيشتر هورمون استروژن و پروژسترون بيشتر بروز مي کنند.

· مسأله ارث در ايجاد چاقي موضعي تأثيري ندارد بلکه اين شرايط زندگي و زياده روي ما است که آنرا به وجود مي آورد.

· کسانيکه به صورت بي رويه از قرصهاي ضد بارداري، آرام بخش، مسکن و قرصهاي ضد اشتها مصرف مي کنند، پس از مدتي ممکن است دچار چاقي موضعي شوند.

اما چگونه چاقي موضعي را از بين ببريم؟ يا به عبارتي کمر باريک شويم.

بر اساس کتاب "درمان چاقي موضعي" ** ، درمان چاقي موضعي شش اصل دارد.

1.      رژيم غذايي مخصوص

2.      دفع مواد زائد

3.      تنفس صحيح و رساندن اکسيژن

4.      ورزش

5.      ماساژ

6.      آرامش رواني

اکنون به ترتيب به توضيح اين موارد مي پردازيم:

اول : رژيم غذايي درست

يک رژيم لاغري با کالري معين + حذف مواد غذايي مضر

نکته اساسي در لاغر شدن « اراده » است . اراده در « نه » گفتن به غذاهاي خوشمزه.... 

«غذا بايد سريع الهضم باشد»

نياز انرژي يک فرد عادي به طور متوسط 2000 کيلو کالري در روز است. در افرادي که دچار مشکل چاقي هستند، رژيم لاغري مناسب بر اساس 1500 کالري تنظيم مي شود که فرد حداقل 2 کيلو گرم در ماه کاهش وزن پيدا کند.

نمونه غذايي يک روز بر اساس 1500 کالري

صبحانه: 1 ليوان شير + 2 کف دست نان سنگک (4 لقمه متوسط) + 30 گرم پنير (يک قوطي کبريت) + 2 عدد گردو

ساعت 10: 1 عدد سيب + 1 عدد خيار ( يا 2 عدد ميوه فصل ) چاي و چند عدد توت خشک

ناهار: يک سيخ جوجه کباب که داراي 5 تا 6 تکه گوشت است + 10 قاشق برنج که بدون روغن پخته شده است + 1 ليوان دوغ + 1 پيش دستي سبزي خوردن + 1 کاسه ماست.

عصرانه: چاي و 2 عدد بيسکويت ساقه طلايي (سبوس دار)

شام: 1 عدد تخم مرغ پخته به همراه 1 قاشق مربا خوري کره + 1 کف دست نان + سالاد يک کاسه بزرگ + 1 قاشق مربا خوري روغن زيتون، آبليمو، فلفل و نمک خيلي کم + 1 کاسه ماست يا 1 ليوان دوغ