رويه انتخاب يک مکمل غذايي :


پيروي از رويه زير مي تواند شرايطي بهتر را براي انتخاب شما فراهم نمايد .
1-  برچسب محصول
مهمترين خصوصيات يا مطالبي را که در برچسب مي بايست از نظر ندارد . مواردي همچون پروانه ساخت و يا تاييد وزارت بهداشت ، تاريخ توليد ، تارخ انقضاي مصرف و جدول ارزش تغذيه اي و ترکيبات محصول مي باشد . در جدول ارزش تغذيه اي به ميزان مواد مغذي و ساير ترکيبات دقت نموده و از عدم وجود مواد ممنوعه در محصول مطمئن شويد . در برچسب هر محصول عالوه بر مواد فوق مطالبي تحت عنوان هشدار و يا موارد قابل توجه ، ذکر مي گردد . قبل از اقدام به خريد محصول ، خواندن اين مطالب را به طور جدي به شما توصيه مي کنيم ، زيرا ممکن است آن محصول از نظر برخي خصوصيات و يا ترکيبات موجود در آن براي شما مضر باشد .
2-  مشاوره :
انجام مشاوره با يک متخصص در زمينه مصرف اين گروه مکمل ها بسيار مفيد خواه بود . تمرين تخصص ها براي ان امر عبارتن از ، کارشناسان تغذيه ، پزشکان و يا متخصصين و مشاورين طب ورزشي مزاياي اين کار بسيار زياد است . زيرا شما با اين کار عالاوه بر آنکه از نقطه نظرات يک متخصص در خصوص نوع و يا ميزان مکمل مطلع مي شويد ، مي تواني در خصوص برهم کنش و يا عوارض جانبي احتمال مکمل مورد نظر با دارو هاي مصرفي خود و يا ترکيبات خاص غذايي اطلاعات کسب کنيد .
-       مواد ممنوعه :
برخي مکمل هاي غذايي ممکن است واجد موادي نظير هورمون و افدرين باشند که توسط کميته بين المللي المپيک بعنوان مواد ممنوعه در نظر گرفته شده و در صورت مصرف ، جواب آزمايش دوپينگ ورزشکاران مثبت خواهد بود . افزون اين گردد مواد ممنوعه که مکمل هاي غذايي توسط برخي شرکت هاي سود جو صورت مي گيرد تا مصرف کننده را مجاب نمايد که مصرف محصول مورد نظر اثربخشي بيشتري در مقايسه با ساير محصولات دارا مي باشد .
-       بنابراين نسبت به توضيحات بالا بهترين راه انتخاب محصول مورد نظر از بين محصولات با نام آشنا و تحت نظارت سيستم بهداشتي کشور مي باشد و بنده بعنوان يک مشاور محصولات شکرت P.N.C را پيشنهاد مي کنيم .
-       شرکت P.N.C تحت ليسانس شرکت Mass clobal Nutrition کانادا است . لازم به ذکر است تمامي محصولات P.N.C داراي پروانه ساخت و بهره برداري از وزارت بهداشت ، درمان و آموزاش پزشکي کشور بود و نيز داراي تاييديه عدم استفاده از مواد نيروزا و دوپينگ از فدراسيون پزشکي ورزشي ايران مورد تاييد فدراسيون پزشکي ورزشي آسيا مي باشد .
-       مکمل هاي شرکت P.N.C به چهار دسته تقسم مي شود :
-       مکمل هاي پروتئيني :
اين گروه مکمل ها با دارا بودن ميزان زياد پروتئين در موارد زير قابل مصرف مي باشد :
     در طي دوران بدنسازي و آمادگي جسماني ، بازتواني ورزشکاران بعد از مسابقات و نيز مرحله پاياني يک دوره بدنسازي مصرف مي شوند .
     افراد مبتلا به سوء تغذيه پروتئين ، انرژي
     افرادي که از برنامه هاي کاهش وزن تحت نظر کارشناسي و يا متخصص تغذيه پيروي مي کند.
اين گروه مکمل ها شامل موارد زير است :
Whey Albumine / Massive whey/ Colden Whey
Amino Whay / Pare proteint Glutamine
 
 
 
3-  مکمل هاي دو هيدراتي :
در ورزشکاران اين مکملها جهت تامين انرژي و بازسازي ذخاير گليکوژي عضله ورزشکاران حين تمرين بعد از تمرين دوران مسابقات ، پس از پايان مسابقه و براي ايجاد باد گليکوژني در ورزشهاي متوسط و طولاني مدت استفاده ميگردد .
-       در افرادي که قصد افزايش وزن دارند .
Carboo Mass. 1
Carbo Mass. 2
4-  کمل هاي ويژه :
اين مکمل ها براي ورزشکاران تهيه گرديده و به منظور  افزايش حجم عضلات ، حفظ وزن بدن و افزايش استقامت استفاده مي شوند .
-       اين گروه مکمل ها شامل موارد زير است :
L – Glutamine / Creatine
5- مکمل هاي فيبري – پروتئيني :
جهت رسيدن به وزن مطلوب ، کم کرن وزن و همچنين پيشگيري از افزايش وزن کاهش مسطح تري گليسريد و کلسترول خون مورد استفاده قرار مي گيرد .  علاوه بر آن که فيبر موجود در اين محصولات به فعاليت طبيعي دستگاه گوارش کمک مي نمايد . همچنين پروتئين موجود در آن منبعي مغذي جهت تامين نياز به پروتئين است .
اين فرآورده ها شامل Slim last 1 , Slim last 2 , Slim last 3 مي باشند .