مغناطيس درماني چيست؟

گفته مي شود مغناطيس درماني يک روش مطمئن و بي ضرر براي استفاده از ميدانهاي مغناطيسي براي بدن به جهت کسب اهداف درماني مي باشد.
از اين روش مي تواند به صورت مستقل يا همراه با درمان حاضر استفاده شود ،مغناطيس درماني مي تواند يک راه موثر براي به دست آوردن آرامش در دردهاي مفاصل ،التهابها و سفت شدن عضلات باشد.

در طول چند دهه اخير ثابت شده است که در بسياري از فرهنگها مانند چين باستان ،يونان و مصر از مغناطيس براي کاهش درد و ديگر علائم بيماري استفاده مي شده.اگرچه ميزان و وزن مغناطيس موجود در آن زمان استفاده از مغناطيس را کاري دشوار ساخته بود.امروزه مواد قويتر و کوچکتر منجربه استفاده محصولات درماني مغناطيس مدرن شده که درحال حاظر بيش از120 ميليون نفر در سراسر دنيا از اين محصولات استفاده مي کنند.

مطالعات باليني در ايالات متحده نشان داده است که مغناطيس درماني يکي از روشهاي موثر براي از بين بردن درد و ناراحتي است.ژاپن و بسياري از کشورهاي شرق اروپا تحقيقاتي را در 30 سال انجام داده اند و محققان دريافته اند که مغناطيس درماني مهيا کننده فوايد فراواني براي دامنه وسيعي از موقعيتهاي درمانيست.پزشکان در ايالات متحده بااستفاده از مغناطيس درماني در عملکردهاي خود بسياري از موارد را گزارش کرده اند که در آن فوايد زيادي براي بيماران بعد از مغناطيس درماني مشاهده شده است.

نحوه عملکرد مغناطيس درماني به چه صورت است؟

تمام عملکردهاي فيزيکي و ذهني هر فرد با ميدانهاي الکترومغناطيسي کنترل مي شود که با حرکت يون هاي الکتروشيميايي در بدن توليد مي شوند.وقتي جايي از بدن زخم مي شودو بافتي از بدن آسيب مي بيند يون هاي مثبت به سمت مکان آسيب ديده حرکت کرده و باعث ايجاد درد و ورم مي شوند.براي اينکه اين زخم بهبود يابد مي بايست قسمت آسيب ديده به يون هاي منفي طبيعي خود بازگردد،مواد الکترو شيميايي مربوط به ورم و درد نيز ميبايست برداشته شده و اکسيژن و مواد مغذي به منطقه آسيب ديده برسد.

ميدان مغناطيسي با بازگشت بالانس الکترومغناطيس به حالت متعادل اوليه به بهبود منطقه آسيب ديده کمک مي کند.ميدان مغناطيسي ديواره هاي مويرگهاو همچنين ماهيچه هاي بدن وبافتهاي مربوط به آن را به حالت آرامش در آورده و باعث افزايش جريان خون مي شود.اکسيژن و مواد غذايي بيشتر به منطقه آسيب ديده رسيده و باعث از بين رفتن مواد الکتروشميايي مضرو موادشيميايي دردآور و خود درد مي شود.کل فرايند بازگرداننده بالانس متعادل الکترومغناطيسي به منطقه آسيب ديده بوده وباعث کاهش درد و از بين رفتن عوارض شده و به فرايند بهبود سرعت مي بخشد.

زمان پاسخگويي در افراد متفاوت مي باشد و ممکن است از چند دقيقه تا چند هفته طول بکشد.تاثير مغناطيس درماني بستگي دارد به استفاده از محصولات اصلي مغناطيسي،مدت زمان استفاده از محصولات و نوع و شدت مشکل(بيماري).

آيا مغناطيس درماني روش مطمئني است؟

تاحالا شکايتي درزمان استفاده به جا از اين روش گزارش نشده است .درمحصولات مغناطيس درماني از مغناطيسي استفاده مي کنند که وقتي براي بدن مورد استفاده قرار گيرد ،فوايد مثبتي را در درمان به همراه داشته باشد.

شرايط ويژه اي وجود دارند که در آنها نمي بايست از مغناطيس درماني استفاده کرد.از مغناطيس درماني نمي بايست در زماني که شما از دستگاه تنظيم ضربان قلب ،دستگاههاي که مربوط به انقباض منظم رشته هاي عضلاني است ، پمپهاي انسولين و يا دستگاهاي درماني الکترونيکي ديگر استفاده مي کنيد و يا باردار هستيد استفاده کنيد.

آيا تمام محصولات مغناطيس درماني توليد کننده يک ميدان مغناطيسي يکسان به عنوان خطوط قدرت و يا ديگر دستگاههاي الکتريکي مي باشند؟

ميدان هاي مغناطيسي که احاطه کننده خطوط نيرو و دستگاههاي الکتريکي هستند نوع متفاوتي از ميدانهاي مغناطيسي ميباشند و هيچ ارتباطي به ميدان هاي شفادهنده و طبيعي توليدشده بوسيله محصولات مغناطيس نيروي مغناطيس ندارند.

مغناطيس درماني تا چه حد مي تواند موثر باشد؟

براساس يافته بيشتر متخصصان در اين زمينه ،اگر محصولات مغناطيس درماني به طور مناسب توليد و مورد استفاده قرار گيرند مي توانند 80 تا 90 درصد مفيد واقع گردند.مشکل اينجاست که علم بيومگنتيک يا همان زيست مغناطيسي پيچيده تر از حدي است که مردم بتوانند آن را دريابند بنابراين کسب اين دانش کار ساده اي نيست و نيازمند دانش مهندسي ويژه و قابليتهاي ويژه اي است.

چه چيز تعيين کننده تاثير محصولات مربوط به مغناطيس درماني مي باشد؟

براي اينکه يک محصول مغناطيس درماني مفيد و موثر باشد مي بايست ميدان مغناطيسي کافي باقدرت و حجم لازم براي بهبود منطقه آسيب ديده بدن توليد کند .مشکل اينجاست که قدرت ميدان مغناطيسي در زماني که با منطقه آسيب ديده فاصله داشته و يا منظقه آسيب ديده در زير پوست قرار داشته باشد کاهش يابد.اگر محصول به طور مناسب طراحي نشده باشد ،سطح اين ميدان نسبت به معيار هاي درماني کاهش يافته و حتي نمي تواند به منطقه آسيب ديده برسد و در نتيجه تاثيراين ميدان مغناطيس کاهش مي يابد.

کمپاني هايي که اطلاعات لازم را در اختيار مشتريان خود قرار نداده و يا از ميدان مغناطيس شديد در محصولات خود استفاده مي کنند تا نشان دهند که محصول پر قدرتي دارند نيز دچار اين مشکل هستند.شدت ميدان مغناطيسي محصولات بسياري از توليد کنندگان نشان دهنده ميزان انرژي مغناطيسي است که يک ماده مي تواند داشته باشد اما به اين ميزان نمي تواند معياري براي نشان دادن قدرت مغناطيس باشد.

از آنجايي که ميزان قدرت مغناطيس بدن در نظر گرفتن حجم و تعداد مغناطيس ها براي تمام محصولاتي که از يک ماده ساخته مي شوند يکسان است ،محصولاتي که از تعداد کمتر و کوچکتر حجمهاي مغناطيسي استفاده مي کنند درمقايسه با ديگر محصولات از قدرت تاثيرگذاري بيشتري برخوردارند.

براي اينکه يک ميدان مغناطيسي از لحاظ درماني مفيد باشد مي بايست با قدرتي مناسب و کافي به منطقه آسيب ديده نفوذ کند.

هيچ راهي براي درک قدرت ميدان مغناطيس محصول وجود ندارد مگر اينکه بدانيم شدت ميزان ميدان مغناطيسي محصول چقدر است.

توده(ناحيه سطح و ضخامت) مغناطيس،تعداد ميدان هاي مغناطيسي ،قطبي که به سمت بدن قرار ميگيرد و ميزان ميدان مغناطيسي مغناطيس استفاده شده ،همه وهمه تعيين کننده قدرت و نفوذ عمق ميدانهاي مغناطيسي توليد شده درمحصولات مغناطيس درماني است.

آيا تمام محصولات مغناطيس درماني يکسان هستند؟

يکسان نيستند.بيشتر محصولات موجود دربازارها از مغناطيسي استفاده مي کنند يا بسيار کوچک است و آنقدر ناکافي است که هيچ فايده اي را دربرندارد.قطب مغناطيس نيز يک مسئله بسيار مهم مي باشد.بسياي ازمحصولات شامل مغناطيسي هستند که در آنها قطب مفيد به سمت بدن قرار نميگيرد(قطب جنوبي يامثبت به سمت بدن قرار دارد) که ميتواند به جاي کاهش درد منجر به افزايش مشکل شود.محصولاتي نيز وجود دارند که از دوقطب(هردوقطب مغناطيسي روي يک سطح بدن قرار مي گيرند) استفاده مي کنند مانند تشکهاي مغناطيسي، که به شدت توصيه شده که از آنها استفاده نشود چراکه باعث ايجاد مشکلات فراواني ميشوند.

در نهايت ضمن هشدار در خصوص استفاده خودسرانه از چنين متدهايي تاكيد ميشود: بسياري از دردهاي حاد اگر سرسري گرفته شده و توسط پزشك درمان نشوند عاقبت سوئي براي بيمار در پي خواهند داشت.



منبع: سايت