تغذيه و پوست

پژوهش در مورد پوست نشان داده است كه رژيم غذايي مي تواند نقش عمده اي در حفظ سلامت پوست بازي كند .مواد خواصي در غذا وجود دارد كه پوست رت از تخريب اشعه خورشيد محافظت مي كند . تا جايي كه حتي بيماري پوريا زيس ( نوعي بيماري پوستي ) با افزايش در يافت اسيدهاي چرب ضروري بهتر مي شود . كمبود بعضي از مواد مغذي ميتواند باعث خشكي پوست و اختلال در بهبود زخمها شود . هم چنين عدم تحمل غذايي ممكن است منجر به اگزما شود كه در اين حالت غذايي كه تحمل نمي شود بايد از رژيم غذايي حذف شود .



داشتن پوستي لطيف و زيبا، آب پرتقال و توت فرنگي مصرف كنيد.

دانشمندان آمريكايي پس از سلسله مطالعات پيگير در مورد فوايد غذاها در سلامت انسان دريافتند كه آب پرتقال و توت فرنگي به دليل دارا بودن ويتامين ث سبب فعاليت بيشتر بدن براي ساخت كلاژن مي‌شود كه اين امر لطافت پوست را به همراه دارد.

شير و گندم نيز به دليل دارا بودن ويتامين ب سبب جلوگيري از خشكي پوست مي‌شوند.

در اين مطالعه آمده است گوجه فرنگي، اسفناج و گريپ فروت به دليل سرشار بودن از آنتي اكسيدانها، ‌ويتامين C و E و بتاكاروتين، سبب كاهش چين خوردگي صورت و خشكي پوست مي‌شوند.

ضمن آنكه نبايد از خوردن آب چشم پوشي كرد زيرا آب باعث حفظ رطوبت پوست و افزايش فعاليت‌هاي سلولي پوست مي‌شود. خوردن برخي از روغنها همچون آفتابگردان به دليل دارا بودن اسيد چرب لينولتيك سبب بازسازي بهتر پوست جديد مي‌شود.

ضمن آنكه نان سبوس دار، لوبيا، لوبيا سبز،‌اسفناج، هويج، سيب زميني شيرين و سبزيجات نيز شخص را از ابتلا به پيري زودرس حفظ مي‌كند.



كمپرس چشم با آب نعناي تازه از سياهي دور چشم پيشگيري مي‌كند

سياهي دور چشم از جمله مشكلاتي است كه دامن‌گير بسياري از افراد است.

سياهي دور چشم گاهي به سبب سوءتغذيه يا خوردن غذاها و خوراكي‌هايي كه ويتامين و مواد معدني مورد نياز بدن را تأمين نمي‌كنند يا خستگي مستمر، بوجود مي‌آيد.
كارشناسان براي از بين بردن سياهي دور چشم توصيه‌هاي مفيدي را ارائه كرده‌اند كه از جملة آن مي‌توان به شست‌وشوي دورچشم با آب گرم و سرد، كمپرس كردن دور چشم با آب نعناي تازه، گذاشتن خيار و سيب‌زميني دور تا دور سياهي چشم اشاره نمود.
علاوه بر اين، چرب نمودن دور تا دور سياهي چشم با مخلوطي از نصف قاشق روغن بادام و يك چهارم قاشق آب ليموترش نيز بسيار مفيد است.

نوشيدن زياد آب نيز راهي براي نجات يافتن از سياهي دور چشم است.