در دوران یائسگی تعداد وعده هاي غذايي را زياد کنيد و صبحانه را فراموش نکنيد
بسياري از خانمها بزرگترين وعده غذايي خود را در انتهاي روز يعني شام مصرف مي کنند و بسياري از زنان در طول روز که بدن به سوخت بيشتري احتياج دارد، کمتر غذا مي خورند، يعني صبحانه و ناهار آنها مختصر است.
اگر شام مفصل باشد بدن تمام کالري بدست آمده را ذخيره مي کند، زيرا طي خواب ، نياز به کالري بسيار کم است. ضمنا افزايش تعداد وعده هاي غذايي و کاهش حجم آنها در هر وعده بسيار مفيد است ، زيرا افرادي که اين رويه را دارند در انتهاي روز کالري و چربي کمتري مصرف مي کنند.
تحقيقات نشان داده است با افزايش تعداد وعده هاي غذايي و کاهش حجم آنها در هر وعده، کالري بيشتري سوزانده مي شود و وزن بدن کنترل مي شود. در چنين رويه اي ، کاهش گلوکز خون اتفاق نمي افتد و کار معده نيز راحت تر مي شود.
مصرف شام سنگين و پرحجم عادت غذايي بسيار بدي است. بهتر است تا حد ممکن ، چربي و دسر را در وعده شام محدود کنيد. حجم شام بايد کم باشد و بهتر است شامل سوپ يا س الاد باشد.
هيچ وقت آخر شب از دسر يا تنقلات استفاده نکنيد و به جاي آن دوش بگيريد، کتاب بخوانيد و به موسيقي گوش دهيد تا مجبور شويد از تنقلات استفاده نکنيد معمولا افراد از سر بي حوصلگي و بيکاري سراغ تنقلات مي روند.