*لاغری با روش دکتر هی
تغذیه تفکیکی
لاغری بر اساس تغذیه تفکیکی شیوه ایست که یک دکتر امریکایی به نام "هاوارد هی" بیانگذار آن بوده است . و هزاران نفر طبق گفته وی از روش او استفاده کرده و نتایج سودمند بهره برده اند.
دکتر هی غذاها را به دو دسته تقسیم میکند: غذاهای اسیدزا و  غذاهای قلیازا غذاهای حاوی مواد نشاسته ای و مواد پروتیئنی در دسته اسیدزا طبقه میشوند و غذاهای حاوی سبزیجات و میوه جات در دسته قلیایی زا هستند .
او با تفکیک تغذیه روزانه و برقرار کردن رابطه صحیح بین مواد غذایی موفق شده درد و رنج ناشی از اضافه وزن و ناراحتی های کلیه را کاهش دهد. چنانچه در خوردن مواد اسیدزا زیاده روی شود, اسید بدن بیش از حد شده و بدن را یارای دفع مواد پس مانده نیست. در نتیجه این وضع خستگی بروز میکند, حال آنکه مواد قلیایی زا مثل سبزیجات سالاد میوه و مواد غذایی خام قادرند اسید بدن را خنثی و دفع کند . مصرف این مواد باید چهار برابر مواد نشاسته ای و پروتئینی باشد .
این روش لاغری گرسنگی و نخوردن ندارد بلکه شما باید بخورید و بنوشید, والا سوخت ساز بدن شما به شدت رو به کاهش خواهد رفت .
صبحانه از اهمیت خاصی برخوردار است کاهش کالری دریافتی در پیش از ظهر نه تنها کمکی به کاهش وزن نمیکند بلکه باعث میشود که بدن خسته به خواب شبانگاهی ادامه دهد .
سیر متابولیکی بدن
غدایی که ما میخوریم با کمک شیره معده و موادی مثل آنزیم های دستگاه گوارش هضم و جذب بدن میشود برای هضم مواد پروتئینی مثل گوشت , پنیر و تخم مرغ یا ماهی به آنزیم پپسین احتیاج است این آنزیم در معده به وسیله اسید کلریدریک فعال شده و مواد پروتئینی به اجزاء کوچکتر به نام "پپتید" تبدیل میشود و به صورت یک خمیر به نام "کیموس معدی" در میآید که ابتدا در معده ذخیره شده و سپس به طور متناوب وارد روده باریک میشود ولی در مورد کربوهیدارت ها وضع به این منوال نیست. هضم مواد نشاسته ای از دهان به هنگام جویدن با ترشح "آمیلاز" آغاز میشود, در معده کاری برای هضم مواد نشاسته ای صورت نمیپذیرد تاثیر آمیلاز تا زمان ترکیب کربوهیدرات ها با اسید کلریدریک باقی میماند حال اگر مواد نشاسته ای با مواد پروتئینی همزمان خورده شوند بنا به نظر دکتر هی مانع از تاثیر آمیلاز بر مواد کربوهیدرات میشود در نتیجه کربوهیدرات ها هضم نشده وارد روده باریک میشود و ایجاد سوءهاضمه میکند .
خوردن غذاهای نامتناسب روی لوزالمعده فشار وارد میکندوباعث تاخیردرهضم میشود
تا جایی که گاهی غذا بدون هضم در اثر گرما و رطوبت روده تخمیر شده و ایجاد عفونت میکند . این موارد ذکر شده دلایل دکتر هی بر انتخاب صحیح مواد غذایی است بطوریکه مانع از هضم یکدیگر نشده و بر هم تاثیر سوء نگذارند.
آیا تفکیک مواد پروتئینی از مواد نشاسته ای امکان پذیر است؟
در حقیقت مشکل بتوان مواد پروتئینی را از مواد نشاسته ای جدا نمود چراکه در طبیعت بسیارند موادی که حاوی هر دو گروه هستند از طرف دیگر با توجه به فرهنگ غذایی کشور ما اجرای چنین روشی در طولانی مدت چندان خوشایند نیست .
تغذیه تفکیکی تلفیق با تغذیه کامل
در تغذیه تفکیکی مواد غذایی در سه گروه جای میگیرند :
1-     مواد نشاسته ای
2-     مواد پروتئینی
3-     مواد خنثی (سبزیجات ,میوه جات, چربی*)
تلفیق مواد گروه یک با گروه خنثی یا گروه دو با گروه خنثی در هروعده مجاز است.
موادغذایی تهی از هر گونه موادطبیعی وترکیب نادرست آنها باعث چاقی است.
کسانی که غذاها را تفکیک میکنند اما سالاد وسبزیجات مصرف نمیکنند از وزنشان
کاسته نمیشود. مصرف سبزی وسالاد از اهمیت خاصی برخوردار است اول انکه:
سبزی ومیوه به دلیل دارا بودن خاصیت فیبری اثر سیر کنندگی دارند.دوم آنکه موجب پیدایش مواد قلیایی در بدن شده اسید اضافی را از بدن میزداید . سوم چون این مواد محتوی پتاسیم زیاد هستند باعث بکار انداختن کلیه میشوند . پتاسیم خاصیت آبزدایی دارد و پادزهر سدیم به شمار میرود . دفع سدیم موجب کاهش وزن میشود افراد چاق به دلیل سدیم احتباس آب دارند . افراد بالغ روزانه سه تا چهار گرم پتاسیم نیاز دارند که در هر 100 گرم سبزیجات 3 تا 4 دهم پتاسیم وجود دارد . 
فیبرها مواد ارزشمندی هستند که به علت جذب اب باعث ازدیاد حجم روده شده وحرکات روده را افزایش میدهد در نتیجه سموم وآب بدن دفع می شود.
توجه: روغن وچربیها در گروه خنثی قرار دارند ولی در مصرف انها باید احتیاط نمود زیرا
بسیار پر کالری هستند.مصرف درحد کم باعث ویتامینهای محلول درچربی میشود.
روغن زیتون, ذرت, کره روغنهای گیاهی طبیعی و مایع جزو روغنهای خوب هستند.
برای شروع احتیاج به یک تحول بزرگ داریم. در این رژیم یک روز به میوه اختصاص  می یابد روز دیگر مواد نشاسته ای وکم کم سیستم غذایی تغییر می یابد.
مصرف مواد نشاسته ای در هر وعده نباید از 50 گرم تجاوز کند که با 400 گرم سبزیجات ترکیب می شود . چنانچه مصرف مواد نشاسته ای بیش از مقدار مورد نیاز باشد اثر چاق کننده گی دارد .بر خلاف مواد پروتئینی که خاصیت سیرکننده گی دارند, اشتهای کاذب به وجود می آورند .
گوشت و سایر مواد پروتئینی 100 تا 150 گرم در هر وعده همراه با 400 گرم سبزیجات توصیه می شوند .
با تمام موارد ذکر شده در این رژیم طبق نظر اکثر کارشناسان تغذیه رژیمی خوب است که از 6 گروه مواد غذایی بطور متعادل و مناسب استفاده کند.