مزیتهای استفاده از پودر تخم مرغ
حجم کم ٬ قابلیت نگهداری بالا و سهولت جابجایی این امکان را فراهم می سازد که بجای نیاز به خرید روزانه تخم مرغ تازه با تناوبهای زمانی طولانی تر اقدام به خرید پودر تخم مرغ نمود.پودر تخم مرغ را می توان به سادگی و سریع در فرمولاسیون تولید محصولات بکار برد که این امر باعث سهولت و افزایش سرعت تولید می شود.
سهولت استفاده از پودر تخم مرغ باعث کاهش هزینه های حمل و نقل ٬ کارگری و تجهیزات مربوط به نگهداری ٬ شستشو شکستن جداسازی و غیره . . . می گردد.
خواص کاربردی زرده و سفیده تخم مرغ متفاوت بوده و تولید کنندگان در صورت استفاده از پودر تخم مرغ امکان انتخاب هر کدام از این دو ماده را به تنهائی داشته و با مشکل مصرف فراوردهای  مکمل مواجه نخواهند بود.
میزان ترکیبات غذائی پودر تخم مرغ دارای یکنواختی و ثبات بیشتری نسبت به تخم مرغ تازه بوده که باعث سهولت در محاسبات فرمولاسیون محصولات می گردد.
پوسته تخم مرغ حاوی تعداد زیادی باکتریهای بیماریزا از جمله سالمونلا است که حتی محتویات تخم مرغ سالم نیز نسبت به آنها مصون نیست و استفاده از تخم مرغ تازه در صنایع غذائی با خطر انتقال آلودگی همراه می باشد . پودر های تخم مرغ در شرایط کاملا بهداشتی و با بکارگیری تکنولوژی  مدرن روز ومطابق بااستانداردهای جهانی تهیه گردیده وعاری ازهرگونه آلودگی می باشد واستفاده ازآنها احتمال آلودگی محصول رابه حداقل می رساند.
کنترل کیفیت تخم مرغ خریداری شده ازلحاظ سلامت ودرصد ترکیبات ٬ نحوه شستشو ٬ شکستن و جداسازی تخم مرغ از وظایف مهم و مشکل مسئولین کنترل کیفی در واحدهای تولیدی به منظور حفظ سلامت و یکنواختی محصول است که جایگزین کردن پودر تخم مرغ می تواند باعث سهولت کار و آسودگی خیال مصرف کنندگان گردد
دفع ضایعات حاصل از تخم مرغ ( پوسته ٬ تخم مرغهای شکسته ٬ تخم مرغهای فاسد ٬ ) و فروش کارتن و شانه بجای مانده به بهای ناچیز از یکدیگر مشکلات مصرف کنندگان تخم مرغ تازه است که با جایگزین شدن پودر مرتفع می گردد.

 


موارد مصرف پودرهای تخم مرغ
کیک ٬ کلوچه و بیسکوئیت : ایجاد بافت ٬ طعم و رنگ بهتر همراه با افزایش ارزش غذائی و ماندگاری
فرآوردهای گوشتی : افزایش قدرت جذب آب ٬ بهبود خواص ظاهری و فیزیکی محصول
ماکارونی : ماکارونی تخم مرغی در حین پخت دارای لعاب کمتر و افزایش حجم بیشتری است
سس سازی : خواص امولسیفایری پودر تخم مرغ باعث یکنواختی بافت در سس می شود
بستنی : حفظ استحکام بافت بستنی در دمای معمولی و ظاهر بهتر بستنی پس از ذوب و طعم بهتر
گز سازی : پودر سفیده تخم مرغ با تولید کف فراوان موجب افزایش حجم و ارزش غذایی گز می شود .
مکمل های ورزشی و غذاهای رژیمی : پروتئین پودر سفیده تخم مرغ با داشتن کلیه اسیدهای آمینه ضروری٬ یک پایه پروتئینی عالی در تهیه این محصولات است  .