کيک رژيمي

آرد و نيمي از شکر و نشاسته را با هم در يک ظرف الک کرده و کناري بگذاريد. سفيده ها را قدري زده و کرم تارتار و نمک را اضافه کرده و همچنان بزنيد در انتها ، نيمه دوم شکر را آرام آرام افزوده و بزنيد تا سفيده ، سفيد و براق و تقريباً سفت شود و رنده پوست ليمو يا اسانس را هم اضافه کرده و مخلوط کنيد. مواد خشک بالا را که الک کرده بوديم روي سفيده ريخته و خيلي با آرامي مخلوط کرده و داخل قالب 20 سانتي متري ( چرب نمي کنيم ) ريخته و داخل فر 370 درجه فارنهايت يا 185 درجه سانتي گراد به مدت 35-30 دقيقه بپزيد . بعد از درآوردن از فر وارونه روي تور برگردانيد و بگذاريد به مدت 2-1 ساعت بماند تا سرد شود بعد از قالب دربياوريد



نوع
مقدار

آرد سفيد
85 گرم

نشاسته ذرت
23 گرم

شکر
195 گرم

سفيده تخم مرغ
255 گرم

کرم تارتار
4 گرم

نمک
به ميزان لازم

رنده پوست ليمو ( اسانس ليمو)
1 قاشق سوپ خوري





نانهاي رژيمي

اگر ناني با 50%آرد گندم پخت کنند،اين داراي 50%انرژي نان مشابه بدون سبوس است اما درصد سبوسهاي اضافه شده ،بسيار متفاوت است .بعضي از نانوائيها 10%سبوس وبعضيها بيشتر اضافه مي کنند ولي معمولاُبيشتر از 50%سبوس به ناناضافه نمي شود زيرا اينگونهخميرها اصطلاحاُنميتوانند خود را نگه دارند.افزون بر اين ،بايد توجه کرد که کالري نان خشک ،بيشتراز نان تازه است ؛زيرا نان خشک،آب موجود را از دست داده وکالري آن بيشتر شده است.  



غذاهاي رژيمي موجود در بازار سه گروه است:  

1-با کالري بالا:  

غذاهائي که کاملاُفاقد شکر هستند ،و به جاي شکر در آنها ،از شيرين کننده هاي طبي استفاده شده،جزءغذا هاي رژيميگروه اول به شمار ميرون،اما متاُسفانه کالري بالائي توليد ميکنند .شکلاتها ،کيکها،وبستني هاي رژيمي موجود در بازار در زمر?چنين غذاهائي هستند کهفقط براي استفاد?مبتلايان به مرض قند توليد شده اند ومصرف اينگونه غذاها توسط مبتلايان به مرض قند منعي ندارد؛زيرامصرف قندبراي اين دسته مشکل ساز است اما وجود کالري بالا ومواد قندي زياد منعي ندارد.



2-تقريباُبدون کالري:  

برعکس گروه اول ، اين غذاها تقريباُ فاقد کالري هستند وبه سبب اساستفاده از قند طبي يا سا خارين به جاي قند طبيعي در توليد آنها،طعم شيريني دارند .نوشابه هاي معروف به رژيمي (دايتي) وشربتها رژيمي،وقند هاي سا خاريني که براي شيرين کردن چاي، قهوه،نسکافه ومانند آن به کار ميروند ،از غذاهاي رژيمي گروه دوم به شمار ميروند واستفاده از آنها براي چاقها منع ومحدوديتي ندارد ولي فراموش نشود که بحث سرطان زائي اينگونه شيرين کننده هاي طبي (شيميائي)در محافل طبي مطرح است،پس بهتر است که از مصرف آنها نيز حدالامکان خوداري شود.

3-داراي کالري کمتر نسبت به غذاهاي مشابه:

گروه سوم را غذاهائي تشکيل مي دهند که در توليد شان از مواد داراي کالريصفر (همچون سبوس) يا کالريکم (مثل سبزيجات)استفاده ميشود.نانهاي رژيمي موجود در بازار نيز از جمله مواد غذائي هستند که ذيلاُدربار?آنها توضيحاتيداده شده است،اما به ياد داشته باشيد که هيچ نوع نان بدون کالريمجود ندارد .

همچنان که اطلاع داريد هر 100 گرم گندم داراي360 کالري وهر 100 گرم جو داراي 360 کالري است.پس،از نظر مقدار کالري هيچ فرقي بين نان گندم ونان جو وجود ندارد .ولي چون نان جو مز?مطبوعي ندارد،اغلب افراد نمي توانند مقدار زيادي از آن مصرف کنند از اين رو،بسياري از رژيم گير ها نان جو را بر نان گندم ترجيح ميدهند .به بعضي نانهاي رژيمينيز مقداري سبوس اضافهمي کنند تا کالري نان کم شودزبرا کالري سبوس تقريباُصفر است