توصيه پزشكان براي توجه به سلامت قلب كودكان

تنها كودكان چاق نيستند كه در معرض ابتلا به بيماري هاي قلبي قرار دارند.
به نوشته شبكه خبري فاكس نيوز دراينترنت , پزشكي در كلرادو خواستار توجه بيشتروالدين به اين موضوع شد كه فقط كودكان چاق درمعرض ابتلا به نارسائي هاي قلبي نيستند.

دكتر جيمزادليك كه معالج بيماري هاي قلبي عروقي دركودكان و بزرگسالان است گفت : دوست نداريم كودكي جان خود را به خاطر بي توجهي از دست بدهد.
وي گفت : بدون در نظر گرفتن اينكه كودكي چاق و يا لاغر است بايد نگران سلامت قلب وي بود و افزود : مراجعه به موقع به پزشك براي بررسي وضعيت قلب كودكان مي تواند زندگي آنها را نجات دهد.


نقش ورزش ژيمناستيك در كاهش وزن كودكان

بررسي ها نشان مي دهد كودكاني كه اضافه وزن دارند در صورت شركت در كلاس هاي ژيمناستيك به وزن مطلوب مي رسند و علاوه بر ان ازنظر سوخت و سازقند نيز وضعيت بهتري پيدا مي كنند.

به نوشته نشريه جاما , چاقي كودكان اكنون بسياري جوامع و به ويژه جوامع صنعتي را تهديد مي كند و يكي از پيامدهاي اين وضع افزايش ابتلاي كودكان به ديابت است كه سلامت كودكان را به خطر مي اندازد.

نتيجه يك بررسي جديد نشان مي دهد شركت كودكان دركلاسهاي ژيمناستيك چنانچه با برنامه ريزي مناسب براي كاهش وزن باشد با موفقيت بسياري همراه است .
در اين كلاسها علاوه بر ورزش ژيمناستيك , نحوه سالم زندگي و نحوه تغذيه سالم نيز به كودكان آموزش داده مي شود.

به عقيده محققان , ترغيب دانش آموزان به ورزش در دوران تحصيل و اختصاص دادن ساعتهايي از تحصيل به ورزش در سلامت كودكان و جلوگيري از افزايش وزن آنان موثر است .

پژوهشي درباره درمان ناكافي بيماران مبتلا به سكته هاي مغزي

بررسي هاي جديد نشان مي دهد در بيماران مبتلا به سكته هاي مغزي معمولا درمان كافي انجام نمي شود و همين امر موجب افزايش موارد مرگ و مير و معلوليت بيماران شده است .

به نوشته پايگاه اينترنتي جنرال هاسپيتال ماساچوست , با اينكه استفاده از داروي حل كننده لخته هاي خون موجب شده تحول بزرگي در درمان بيماران مبتلا به سكته هاي مغزي به وجود آيد , اين دارو در بسياري از بيماران كه به نظر مي رسد علائم خفيفي دارند يا پس از رسيدن به بيمارستان بهبود نسبي پيدا مي كنند مورد استفاده قرار نمي گيرد.

بر اساس تحقيقات جديد سي درصد بيماراني كه داروي تي پي اي را دريافت نمي كنند جان خود را از دست مي دهند يا دچار معلوليت مي شوند.

در صورتي كه تي پي اي در فاصله سه ساعت پس از شروع علائم تجويز شود موجب حل شدن كامل لخته خون و نجات بيمار مي شود.