مارچوبه(asparagus  )و سرطان  (كار تحقيقي يك بيوشيميست)
چند سال پيش مردي را مي شناختم كه براي دوست سرطاني اش دنبال مارچوبه ميگشت.او يك كپي از يك مقاله با تيتر "مارچوبه داروي سرطان" به من داد،كه اين مقاله چاپ مجله "اخبار سرطان" در دسامبر 1979 بود.و من ميخواهم آنچه را كه در اين مقاله و تحقيقاتم دريافتم به شما هم منتقل كنم.
مادر من هر روز صبح و عصر 4 قاشق غذاخوری از پوره کنسرو مارچوبه برای مدت بیش از یک ماه مصرف نمود. او تحت درمان سومین مرحله سرطان ریه بود. بعداز خوردن مارچوبه سلول های سرطانی او از 386
  به 125  عدد پائین آمدندبطوریکه پزشک معالج وی گفت که او برای سه ماه دیگر لازم نیست پیش من بیاید. من يك بيوشيميست هستم و 50سال تخصصم ارتباط سلامتي با رژيم غذايي بوده است.چند سال پيش،كشف ريچارد رونسل را كه "مارچوبه سرطان را معالجه ميكند"مطالعه كردم.از آن موقع من روي پروژه او كار كردم و ما موارد رضايت بخش زيادي را جمع آوري كرديم كه در اينجا چند تا از آنها را مي آورم:
*مورد اول
مردي كه سرطان غدد لنفاوي او را از پاي درآورده بود و ديگر اميدي براي نجات نداشت،بعد از يك سال درمان با مارچوبه را شروع كرد.دكترش اعلام كردكه ديگر هيچ اثري از سرطان در او يافت نميشود و او به زندگي معمولي و كارخود برگشته بود و ورزشهاي سنگين انجام ميداد.
*مورد دوم
يك تاجر 68 ساله موفق كه 16سال از سرطان مثانه رنج ميبرد. بعد از سالهامعالجه پزشكي كه شامل اشعه درماني نيز بود،هيچ پيشرفتي نكرد.او درمان بامارچوبه را آغاز كرد و بعد از 3ماه، آزمايشات نشان داد كه ديگر اثري ازغده مثانه نيست و كليه هايش هم طبيعي عمل ميكنند.
*مورد سوم
مردي كه سرطان ريه داشت.در 5مارچ 1971 در حين عمل جراحي،وقتي بود كه پزشكان سرطان ريه پيشرفته او را تشخيص دادند.جراح او را بخيه زد و اعلام كرد كه هيچ اميدي نيست.5آوريل او درمورد درمان با مارچوبه شنيد و خيلي سريع آغاز به درمان كرد.
در اگوست،اشعه
X نشان داد كه علايم سرطان ناپديد شده است و او به زندگي عادي و تجارت خود بازگشته است.
*مورد چهارم
خانمي چند سال درگير سرطان پوست بود.سرطان در حال پيشرفت بود.بالاخره به متخصص مراجعه كرد و سرطان پيشرفته تشخيص داده شد.در عرض 3ماه درمان با مارچوبه متخصص گفت كه ديگر زخمهاي پوستي اش درمان يافته است. همچنين اين خانم گزارش داد كه مارچوبه بيماري كليه او را هم درمان كرده است.او از سال 1949 ده بار عمل سنگ كليه انجام داده بود و دولت هم ديگر هزينه و را تقبل نمي كرد.او درمان سنگ كليه اش را نتيجه استفاده از مارچوبه مي داند.از نتيجه اين مورد خيلي تعجب نكردم،چون در كتابي
  بنام Materia Medica  The element of

كه پروفسوري در دانشگاه پنسيلوانيا آن را در سال 1854 نوشته است.در مورد معالجه سنگ كليه با مارچوبه اشاره كرده بود .حتي اشاره كرده كه قدرت معالجه مارچوبه براي سنگ كليه در سال 1739 هم آزمايش شده است..من مطالعات زيادي در رابطه با سرطان و تمام معالجات مربوط به آنها كرده ام و درنتيجه قانع شده ام كه مارچوبه مناسب ترين و سالم ترين درمان است.مارچوبه ذخيره غذايي خوبي از يك پروتئين بنام هيوستن دارد.و به همين علت است كه من فكر مي كنم خاصيت كنترل كنندگي رشد طبيعي سلولها را دارد كه عامل مهمي براي عمل سرطان مي باشد.به هر نحو،بدون توجه به اين تئوري پيشنهاد اسفاده از مارچوبه يك عمل بي ضرر است. موسسه بين المللي سرطان در امريكا اعلام كرده است كه مارچوبه داراي مفيدترين ماده غذايي بنام گلوتاتئن است و به نظرمي آيد كه يكي از قويترين آنتي اكسيدانها است .