باز هم در وصف صبحانه
ازاین به بعد صبحانه شما به نرمی یک نسیم دچار تغییر خواهد شد و این تغییر آنقدر مختصر است که به حساب نخواهد آمد . تا ظهر می توانید تا آنجا که دوست دارید و می توانید میوه و آبمیوه تازه بخورید. این عمل باعث می شود که در طی مدت عملکرد چرخه پاکسازی در بدن شما و تمام انرژی بدن صرف این فرآیند شود، چرا که همانطور که گفتیم هضم میوه نیازی به انرژی ندارد. در خوردن میوه هیچ محدودیتی وجود ندارد. تنها دقت کنید که میوه را با معده خالی بخورید. هر روز صبح را با یک لیوان آبمیوه آغاز کنید: پرتغال، سیب، نارنگی، طالبی یا آناناس . به خاطر داشته باشید که این آبمیوه باید توسط خود شما تهیه شود و انواع تجاری آن  مناسب این برنامه نیست . از حالا به بعد مهمترین وسیله در آشپزخانه شما، آبمیوه گیری خواهد بود.
هرگاه دوست داشتید چند تکه میوه آبدار بخورید. صبحها طی مدت 3 تا 4 ساعت چندین قطعه میوه بخورید. در هر بار میوه خوردن، آن قدر میوه بخورید که احساس سیری کنید. مثلا ممکن است با یک پرتغال سیر شوید یا حتی یک کاسه پرتغال پوست کنده را بخورید تا سیر شوید، یا یک سیب و چند هلو با یک برش هندوانه یا طالبی، چند قطعه موز و غیره . میوه خوردن هنری است که هر فرد می تواند طبق سلیقه خود آن را انجام دهد. آنچه اهمیت دارد آن است که به اندازه کافی میوه بخورید و دیگر آنکه چه میوه ای را با چه حجمی می خورید، چندان مهم نیست. به قول هاروی ؛ " بعضیها آبمیوه دوست دارند و برخی دیگر آب جوش و لیمو را ترجیح می دهند." همانگونه که ملاحظه می کنید، قصد نداریم یک سلسله قوانین خشک را به شما تحمیل کنیم عمل نکردن به آنها برای شما نا امیدی به همراه داشته باشد . همانطور که ملاحظه کردید این قوانین بر اساس راحتی شما تنظیم شده اند .
بیاموزید که همیشه به نیازها و خواسته های بدن خود پاسخ دهید، البته فقط در حد کافی . پرخوری نکنید، کم خوری هم نکنید. سعی کنید به اندازه کافی میوه بخورید و از آن دریغ نکنید، زیرا بدن شما به میوه نیاز دارد. میوه محتوای آب و سوختی راکه بدن شما برای انجام مراحل سم زدایی نیاز دارد، تامین میکند.
با پشت سر گذاشتن ساعات صبح اگر باز هم احساس گرسنگی کردید، دو عدد موز بخورید، چراکه موز سنگین تر بوده و بهتر می تواند احساس گرسنگی را برطرف کند، ولی قبل از خوردن موز از رسیده بودن آن اطمینان حاصل کنید اگر موز سبز باشد، نشانه آن است که نشاسته آن هنوز به قند تبدیل نشده است . ظاهر شدن لکه های قهوه ای روی پوست موز نشان از تبدیل نشاسته به قند دارد.
در طی مدتی که وزن کم می کنید به هیچ وجه نمی بایست از میوه های خشک شده و خرما استفاده کنید. اگرچه این مواد نیز ارزش غذایی بسیار بالایی دارند ، ولی از آنجا که قند فشرده آنها زیاد است، مانع از کاهش وزن می گردند. از آنجا که براحتی میتوان در خوردن این قبیل مواد غذایی زیاده روی کرد ، پس بهتر است تا شروع روند کاهش وزن از خوردن آنها پرهیز کنید. هنگامیکه به وزن دلخواه خود رسیدید می توانید از خرما و میوه های خشک شده نیز به عنوان منبع قند استفاده کنید ولی زیاده روی نکنید.
اصلی که بازنگری آن ضروری به نظر می رسد، آن است که میوه را تا 20 دقیقه الی نیم ساعت قبل از ناهار بخورید. اگر موز خورده اید، مدت 45 دقیقه صبر کنید تا موز هضم شده و از معده خارج شود . هندوانه بیش از هر میوه دیگر محتوای آب دارد. توصیه می شود که هند.انه را قبل از هر میوه دیگری مصرف کنید زیرا هندوانه سریعتر از سایر میوه ها از معده تخلیه می شود.
اگر می خواهید صبحانه شما کمی سنگینتر باشد ، می توانید سالاد میوه بخورید . اگر بچه دارید می توانید هر روز صبح بتدریج آنها را به این روش صبحانه خوردن عادت دهید وگرنه آنها هم به یک صبحانه سنگین و بی خاصیت عادت خواهند کرد . اگربچه ها هم صبحانه سبک و مقوی بخورند، بهتر می توانند بقیه روز را با انرژی و سرزنده  بگذرانند.
هنگامیکه  برای  اولین بار این برنامه را آغاز کردید ، دو بچه ما در مدرسه راهنمایی تحصیل  می کردند . یکسال طول کشید تا آنها را به این نوع صبحانه خوردن عادت دادیم . البته هیچگاه به آنها فشار نیاوردند ولی هر روز صبح اطمینان حاصل می کردند که بیش از هر چیز دیگر میوه خورده باشند و بعدا اگر باز هم گرسنه بودند، یک برش نان برشته شده و کره به آنها می دادم یا کمی جوانه  گندم و آب سیب ، یا حتی بهتر از همه ، سبزیهای پخته شده با بخار برایشان  آماده  می کردم . چون به این ترتیب دائما غذاهای آبدار مصرف می کردند و چرخه پاکسازی در بدن آنها بطور کامل عمل می کرد و سبزیهای بخارپز شده حداقل سالم و طبیعی هستند و بهتر از غذاهای  فرآوری شده می باشند.
زمانیکه بچه هایم می توانستند میوه را جایگزین صبحانه قبلی خود کنند، متوجه شدند که تا چه حد خوردن صبحانه سنگین آنها را بدون انرژی و کسل می کرده است . پس از چند سال بچه ها برای ناهار هم میوه می خوردند و بدین ترتیب سلامت آنها روز به روز پیش می رفت و زمانیکه اغلب بچه ها سرماخوردگی داشتند ، کودکان من در کمال سلامت بودند هنوز بچه های نوجوان من تا ظهر چیزی جز میوه نمی خورند.
هنگامیکه پسر کوچک من، هفت سال قبل بدنیا آمد، توانستیم خوردن میوه و منافع آن را بیشتر بررسی و ثابت کنیم . این پسر کوچک ما از همان کودکی با خوردن میوه نمی گذاشت که عملکرد چرخه پاکسازی در بدنش متوقف یا مختل شود . به همین دلیل هرگز خلط بینی، عفونت گوش و سرفه پیدا نکرد و از همه ما سالم تر ماند . بدن کوچک او دیگر مواد زائد را ذخیره نمی کرد و غذای سنگین نمی طلبید . از همان دوران نوزادی و بعد خردسالی، این پسر کوچولو همیشه شاد و سرحال بوده است حال که هفت ساله است ، قدی بلند، اندامی متناسب و بدنی پرانرژی دارد .
مادرانی هم که در کلاسهای تئوری و عملی من شرکت کرده اند و به دستورهای فوق عمل نموده اند ، همین نتایج را گرفته اند . در یکی از این موارد دو دختر بچه که معلولیت جسمی داشته اند و به مدرسه کودکان استثنائی میرفتند، با رعایت دستورات فوق پیشرفت قابل توجهی را از نظر سلامت جسمی نشان دادند و معلم آنها در مدرسه جویای علت این پیشرفت قابل ملاحظه شد.
اگر مایلید روشها در کودک شما بصورت عادت درآید، به هیچوجه این اصول را به آنها تحمیل نکنید ( البته در مورد بزرگسالانی هم که اخلاق بچه گانه دارند، این روش صدق می کند!) فشار زیاد باعث اضطراب و نارحتی می شود. هر جا که بحث از غذا و غذا خوردن است، از اعمال زور و فشار خودداری کنید. حتی اگر غذایی که با زور به بچه می دهید خوشمزه هم باشد ، بچه از خوردن مجدد آن اکراه خواهد داشت. ابتدا هر چند وقت یکبار به بچه خود سالاد میوه دهید . خودتان هم در خوردن آن با فرزند خود همراهی کنید. در جشنها و میهمانیها این نوع غذاها را درست کرده و به بچه بدهید . حداقل سود این کار آن است  که  فرزندتان غذای  سالم  و طبیعی می خورد. بتدریج کودک شما از غذاهای قبلی بریده و به سمت غذاهای سالم و جدید جلب می شود . خودتان صبحانه میوه بخورید، کودکتان هم از شما پیروی خواهد کرد .